Jag är så rädd.

Äntlig ska mitt liv få struktur. Ordning och reda pengar på fredag. Allt vände så snabbt och plötsligt var jag där, där jag ville vara. Samma tid samma dag, och ordning och reda. Och var sak har sin plats, och en sak i taget. Precis som jag vill. Så som jag har tänkt. Och endå så är jag så rädd. Rädd för ekorr-hjulet. Rädd för Svensson. Rädd för tacos på fredag, och korta dagar på förskolan. Rädd för tiden, planer, körövning på måndagar och jumpa på torsdag. Men det är väll såhär det ska vara. Jag får ge mig in i det, med en -dag-taget. Känna klämma lite. Vem vet, en dag kanske det vänder igen och helt plötsligt är, en sak i taget, tio. Och jag trivs. Men nu ska jag ta en dag i taget, en sak, ge mig in i tiden och inte vara rädd. Omfamna strukturen. För det är ju det jag vill…. 

Ordning och reda pengar på fredag. Systemet på lördag och huvudvärk på söndag. 

Lämna en kommentar